قرن بیست و یکم تایلند
نوشته شده توسط : نصیری

با وجود فشارهای اروپا، تایلند تنها ملت جنوب شرقی آسیا است که هرگز مستعمره نشود. [28] این امر به سلسله مراتب حاکمان توانا در چهار قرن گذشته است که از رقابت و تنش بین امپراتوری فرانسه و بریتانیا بهره برداری می کند. در سال 1896، بریتانیا و فرانسه از دره چائو فرایا به عنوان دولت بافر خود (نه کل سایام) تضمین شده بودند [29]، در حالی که بخش های باقی مانده از آسیای جنوب شرقی توسط قدرت های غربی مستعمره شدند. نفوذ غرب، با این وجود منجر به اصلاحات بسیاری در قرن نوزدهم و امتیازات عمده شد، به ویژه از دست دادن یک سرزمین بزرگ در طرف شرق مکونگ به فرانسه و جذب گام به گام بریتانیا از مناطق تور تایلند نوروز 97  مردم شان و کارن و شبه جزیره مالایی . پیش فروش تور تایلند نوروز 97

به عنوان بخشی از امتیازات که سلسله چاکری به حمایت از امپراتوری بریتانیا ارائه داد، سیام چهار استان غالب قومی-مالایی را به امپراتوری بریتانیا در پیمان انگلیسسیام 1909 تقدیم کرد . این چهار استان ( کلانتان ، Terengganu ، Kedah و پرلیس ) بعدها به چهار کشور شمالی مالزی تبدیل شدند.

در سال 1917، سیام متحدان جنگ جهانی اول را پیوست و به عنوان یکی از پیروان جنگ جهانی اول شمرده می شود. انقلاب بدون خونریزی در سال 1932 توسط گروه خنا راتسادون از مقامات نظامی و غیرنظامی انجام گرفت و هنگامی که پادشاه Prajadhipok مجبور شد که نخستین قانون اساسی خود را به مردم سیام اعطا کند، به این ترتیب سده های سلطنت مطلق را پایان داد .

در سال 1939، نام پادشاهی "سیام" به "تایلند" تغییر یافت





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: